Nazwa, którą wybierzesz dla swojej marki, w dużym stopniu zadecyduje o jej sukcesie i dlatego jest tak ważna. Jeśli chcesz wiedzieć od czego zacząć, wyjaśniamy jak wybrać odpowiednią nazwę dla swojej firmy.
1. Ważne jest, aby nazwa Twojego biznesu była chwytliwa. Ludzie muszą być w stanie ją zapamiętać i odróżnić od innych nazw firm.
2. Upewnij się, że nazwa jest dostosowana do języka ojczystego rynku docelowego. W miarę możliwości staraj się używać nazw dostosowanych do fonetyki rynku docelowego. Jeśli jest to słowo obce lub wymyślone, to przynajmniej pisownia i wymowa nie powinny brzmieć dziwnie.
3. Unikaj akronimów, znaków interpunkcyjnych i dziwnych symboli. Najważniejsza jest przede wszystkim czytelność, zwłaszcza jeśli jest to nowa marka. Porządane może być zawarcie w projekcie logo pewnych graficznych upiększeń, ale nazwa powinna być jak najłatwiejsza do odczytania.
4. Uważaj na liczby. Liczby w nazwach marek mogą być mylące, a czasem wcale nie pomagają w zapamiętaniu, zwłaszcza jeśli są to nazwy marek podobnych produktów.
Jeśli liczby są używane w nazwie firmy, powinny mieć przynajmniej uzasadnione i specjalne znaczenie. Na przykład, jeśli biznes jest związany z ważną datą lub jeśli jest używany do podkreślenia wieku firmy o długiej tradycji. W tym przypadku może być również użyty w sloganie lub jako część logo firmy, a nie w samej nazwie firmy.
5. Pamiętaj, że nazwa dla Twojej firmy powinna być krótka i zwięzła. Złota zasada mówi, że jedno słowo jest lepsze niż dwa, a dwa są lepsze niż trzy. Im krótsza nazwa, tym łatwiejsza do zapamiętania, to takie proste. Nie masz jeszcze pomysłu na biznes? Dowiedz się, jaki biznes można założyc prosto po studiach.
6. Jeśli to możliwe, nazwa powinna również opisywać rodzaj działalności firmy, ponieważ w ten sposób dostarczasz potencjalnemu klientowi cennych informacji.
7. Pamiętaj, że nazwa, którą wybierzesz dla swojej firmy, nie powinna brzmieć źle ani mieć dziwnych konotacji. Jest niewiele rzeczy gorszych dla marki niż nazwa, która jest obraźliwa, myląca lub niezamierzenie zabawna. Jeśli jesteś firmą o zagranicznych aspiracjach handlowych, powinieneś zwrócić uwagę na to, czy nazwa nie brzmi dziwnie w innych krajach. Niektórym może się wydawać, że to zjawisko przynajmniej daje dodatkowy rozgłos nazwie firmy, ale to się nie opłaca, bo jednocześnie sprawia, że wizerunek firmy staje się mniej poważny.
Porady
- Szukaj inspiracji. Czasami pomysł może przyjść po intensywnej burzy mózgów lub podczas oglądania filmu w domu.
- Poświęć tyle czasu, ile potrzeba, aby znaleźć nazwę dla swojej firmy.