SEO to akronim od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji treści w odniesieniu do algorytmów wyszukiwania stosowanych np. przez Google. Chodzi o podjęcie działań mających na celu zwiększenie widoczności określonej domeny lub treści w sieci, czyli uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Łatwo sobie wyobrazić, że klient szukający firmy z określonej branży chętniej spojrzy na firmę, która znajduje się na górze listy wyników. Proces optymalizacji SEO to szereg czynności, które polegają głównie na zmianie strony internetowej zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej. Jest wiele metod. Najczęściej stosuje się tzw. frazy kluczowe, czyli frazy, którymi posługują się potencjalni odbiorcy. Odpowiednie przygotowanie techniczne strony oznacza z kolei, że roboty mogą ją zeskanować i wyświetlić wysoko w Google.
Najlepsze agencje SEO w Polsce – ranking Rating Captain?
O tym, jak istotne jest pozycjonowanie SEO, przekonało się mnóstwo przedsiębiorców, działaczy i marketingowców. Do tego jednak potrzebujesz pomocy specjalistów – warto więc zainteresować się ustaleniami branżowego serwisu Rating Captain. Tamtejsi eksperci opracowali niedawno zestawienie agencji SEO w Polsce. Lista obejmuje 10 firm, a kryterium było stosowanie technik SEO w praktyce oraz opinie na temat każdej z firm – zwycięzcą jako najlepsza agencja SEO w Polsce okazała się agencja SEOSEM24. Klienci chwalili rozmaite usługi oraz współpracę. Niezależne narzędzie analityczne Reviews Audit oceniło także sposób, w jaki agencja obchodzi się ze swoim profilem GMF. SEOSEM24 to zatem ciekawe studium przypadku do pokazania, jak istotne jest SEO i co można zyskać dzięki niemu – opinie o firmie pokazują, że nie jest to mrzonka.
Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie SEO?
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to zaleta, której nie należy przeceniać. Jak już wspomniano, jest znacznie większa szansa, że potencjalny klient zainteresuje się ofertą firmy, której strona pojawiła się w Google na pierwszej stronie, a nie na trzeciej, piątek czy dwudziestej. Dzięki dobrze wypozycjonowanej stronie zyskujesz widoczność w sieci, a tym samym wartość rozpoznawczą. To z kolei przekłada się na zainteresowanie klientów, z których przynajmniej część skorzysta z Twoich usług. I zostawi u Ciebie swoje pieniądze. To dość przekonujący czynnik, prawda? Ponadto Google zdobywa i utrzymuje popularność w Internecie, utrzymując wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. A reputacja marki jest bezcenna. Popularność domeny pozwala również na eksperymentowanie z ofertą. Możesz ją rozbudowywać, dodawać nowe usługi i tym samym używać nowych słów kluczowych. Przyjrzyjmy się działaniom SEO, biorąc za inspirację opinie, które wystawili SEOSEM24 sami jej klienci.
Pozycjonowanie SEO to proces
Firma bardzo profesjonalna. Trochę czasu musiałam zaczekać na wypozycjonowanie mojej strony, ale naprawdę było warto. Jest znaczny wzrost wyświetleń, zwiększyło się zainteresowanie moimi ofertami. Dziękuję serdecznie i polecam. – Monika Korczak
Pozycjonowanie strony internetowej lub ogólnie stosowanie technik SEO to czasami długotrwały proces. Pewne czynniki wpływają na to, kiedy widzisz pierwsze efekty, w tym:
- wiek domeny – im dłużej jest w sieci, tym dłużej trwa pozycjonowanie, zwłaszcza jeśli została zaniedbana z punktu widzenia SEO,
- konkurencyjność użytych fraz kluczowych – im częściej są używane i mało unikatowe, tym jest trudniej,
- stan domeny w kwestii SEO – jak wiadomo, łatwiej jest wypozycjonować stronę, która ma już za sobą jakieś prace SEO, niż taką, która jest pod tym względem zaniedbana,
- aktualna pozycja strony w wynikach wyszukiwania,
- branża – znowu, mniej unikatowe są trudniejsze do pozycjonowania.
Czy można szybko i definitywnie wypozycjonować witrynę? To zależy. Sama praca wstępna, czyli wykonanie analizy SEO, wprowadzenie zmian technicznych na stronie, napisanie nowej treści – wszystko to zajmuje kilka dni. W bardzo sprzyjających okolicznościach, np. niszowa branża, nowa strona internetowa, łaskawe algorytmy czy naprawdę dobrze wykonana strona internetowa, możesz stosunkowo szybko wypozycjonować swoją witrynę. Po kilku tygodniach Twoja witryna może znaleźć się na szczycie wyników Google. I to pod warunkiem, że zaangażujesz dobrych specjalistów z doświadczeniem. Jednak takie jednorazowe działanie będzie miało krótkoterminowe skutki. Konkurencja nie śpi, pojawiają się nowe firmy nawet z branży niszowej. Zmieniają się nastroje algorytmów Google. Zmieniają się nastroje klientów, wprowadzają inne słowa kluczowe. Tak „kiedyś dobrze” pozycjonowana strona, pozostawiona sama sobie, w końcu straci na znaczeniu. W związku z tym pozycjonowanie stron internetowych pod kątem SEO to proces, którego pełny wpływ rzadko widać od razu. Musisz poczekać kilka tygodni lub miesięcy, a następnie utrzymać swoje pozycje w Google. Czy mógłbyś to zrobić sam? Bez wiedzy i narzędzi byłoby to dla Ciebie bardzo trudne. Lepiej do tego wynająć specjalistów.
Lokalne SEO działa i pomaga zdobywać klientów z okolic
ta agencja reklamowa pomogła mi wyjść z kryzysu gdy po pandemii straciłam większość klientów w mojej restauracji w Krakowie.. dzięki usłudze pozycjonowania wizytówki google udało mi się odzyskać popularność i interes znowu się kręci:-) warto było! polecam! – Monika Siedlecka
Okazuje się więc, że korzystanie z lokalnego SEO jest niemal koniecznością, gdy prowadzi się działalność skierowaną do odbiorców regionalnych. Techniki SEO wykorzystujące narzędzia bardziej zorientowane na rynek lokalny działają skuteczniej z osobami mieszkającymi bliżej naszej firmy, które również wykazują potrzebę skorzystania z naszych usług lub zakupu naszych towarów. To samo dotyczy innych działań – przekazów kulturalnych, politycznych, ideologicznych i marketingowych. Jak lokalne SEO przekłada się na wyniki w praktyce?
- docieramy do klientów, którzy są potencjalnie najbardziej zainteresowani naszą ofertą lub naszym przekazem,
- nie musimy konkurować z krajowymi lub międzynarodowymi gigantami, którzy mają globalną ofertę,
- podążamy za naturalnymi tendencjami korzystania przez internautów z Google,
- zdobywamy uznanie na lokalnym rynku, czasem w skali mikro, której dla niektórych branż nie sposób przecenić,
- możemy to zrobić za pomocą technik i narzędzi podobnych do krajowego lub globalnego SEO.
Teoretycznie każdy mógł to zrobić sam. Praktyka pokazuje jednak, że najlepsze efekty uzyskuje się, gdy wykorzystuje się wiedzę i doświadczenie w pozycjonowaniu. Mają to eksperci w uznanej agencji. Stosując takie pomoce, zyskujesz czas i wpływ, co ma wymierny wpływ na zwiększenie zainteresowania i zysku klientów.
Wizytówka GMF to dziś podstawa
Najbardziej w tej agencji marketingowej mogę polecić usługę pozycjonowania wizytówki Google, bo z niej sama skorzystałam i widzę że naprawdę daje efekty. Mam o wiele większe zainteresowanie sklepem u lokalnych klientów. Taki był zamiar 🙂 Polecam! – Klaudia Kocur
Każdy klient jest inny i zasługuje na indywidualne traktowanie. SEO to proces, a nie procedura. Wymaga wstępnych badań, obserwacji, zaangażowania i zastosowania określonych technik SEO. Jednak istnieje kilka aspektów, które zdecydowanie zawsze należy wziąć pod uwagę przy pozycjonowaniu lokalnym:
- wizytówka GMF – ogólnie rzecz biorąc, profil Google Moja Firma jest dziś w zasadzie standardem i koniecznością. Darmowe narzędzie tej popularnej witryny to okazja do bezpłatnej i skutecznej promocji Twojej firmy. Możemy tam umieścić wszystkie ważne informacje o naszej firmie – nazwę, logo, profil firmy, ofertę, cennik, godziny otwarcia, zdjęcia a przede wszystkim lokalizację. Z poziomu Google klient widzi na swoim telefonie, czy jesteśmy aktywni, co możemy mu zaoferować, za jaką cenę i jak blisko niego jesteśmy. Dziś, jeśli mamy firmę, jest to w zasadzie obowiązkowe,
- starania o uzyskanie opinii klientów – nawet, jeśli nie są one całkowicie pozytywne, warto je zdobyć. Najlepiej w naszej prezentacji GMF. Czemu? Twoja obecność świadczy o dużym zainteresowaniu firmą. Nikt nie pisze długich i szczegółowych komentarzy o firmach, które ich nie interesują. Ich obecność, uniesienie gwiazdy i zawartość ciała mają wpływ na pozycjonowanie lokalne. Jak możesz uzyskać takie opinie? Przede wszystkim wysoka jakość usług, ale także delikatna propozycja, prośba czy obietnica uczestnictwa w dużej społeczności klientów danej firmy,
- linkowanie regionalne – linkowanie zewnętrzne to aspekt brany pod uwagę w każdym pozycjonowaniu SEO. Kiedy linki ze stron wiarygodnych w oczach robotów Google prowadzą do naszej strony lub wizytówki GMF, zwiększa to naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Google ma własną tajną bazę danych witryn, którym ufa. Jeśli któryś z nich prowadzi do nas – tym lepiej. Pozycjonowanie lokalne to także zapewnienie linkowania z wiarygodnych regionalnych stron internetowych lub forów,
- optymalizacja on-site – poza standardowymi kryteriami ważne jest, aby na stronie nie brakowało odniesień regionalnych – nazwy miasta, powiatu, gminy, województwa, powiatu czy ulicy.
Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?
Tak naprawdę marketing internetowy to najlepszy sposób, żeby wypromować sobie firmę. Dowiedziałam się tego, gdy skorzystałam z pomocy tej agencji i dostałam raport z audytu SEO i strategię marketingową dzięki ktorym zdecydowalam co dalej. Teraz po pozycjonowaniu strony juz wiem ze bylo warto. Zyski są 😉 Polecam – Alicja Banach
SEO to proces i wykorzystanie różnych technik, które ostatecznie mają na celu podniesienie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Wybór metod zależy od aktualnej pozycji strony w Google, jej historii SEO, tematu i treści. Kluczem jest oczywiście uporządkowanie struktury serwisu i użycie fraz kluczowych. W innych przypadkach linki zewnętrzne są wymagane, aby linki z silnych, zaufanych domen Google prowadziły do Twojej witryny. W innych przypadkach witryna wymaga przepisania zawartych w niej artykułów, kategorii, artykułów, usług lub wpisów na blogu. Ważne jest, aby zwracać uwagę na unikalność, jakość treści i kluczowe terminy wymienione powyżej. Pozycjonowanie SEO wymaga monitorowania trendów, jakie frazy wpisuje większość internautów i jak w danym momencie reagują na nie roboty Google. Wszystko to wymaga czasu, wiedzy, doświadczenia i dużo energii. Czy mógłbyś zrobić wszystko sam? Teoretycznie tak, ale to trochę jak naprawa samochodu. Majsterkowicze mogą robić to i owo, ale w przypadku poważnej naprawy lepiej zostawić pojazd dobremu mechanikowi. Podobnie jest z SEO. Zakładając, że Twoja witryna jest świeża, nie ma złej przeszłości z punktu widzenia Google, a tematy i treści są stosunkowo łatwe do pozycjonowania – tak, możesz to zrobić samodzielnie. Problem w tym, że efekt będzie jednorazowy i krótkotrwały. Trzeba to utrzymywać, monitorować, ciągle ulepszać i coś zmieniać. Czy masz na to wszystko czas? Czas, który mógłbyś poświęcić na rozwój firmy, obsługę klienta lub poszerzenie oferty. Każde pozycjonowanie SEO musi zaczynać się od przynajmniej powierzchownego audytu. Twoja witryna zostanie zbadana pod kątem SEO, co jest głównym punktem wyjścia. Chociaż często do tego celu wykorzystywane są bezpłatne i szeroko dostępne narzędzia, ważne jest, aby wiedzieć, jak interpretować uzyskane wyniki. I jaką skuteczną strategię zastosować. Następnie rozpoczyna się proces pozycjonowania. Sam audyt to kwestia kilku dni, a pierwsze realne efekty SEO mogą pojawić się już po tygodniach, a nawet miesiącach. Tak po prostu działa Google i nie ominiesz tego. Powierzenie tego zadania doświadczonym specjalistom agencji oszczędza czas, energię i daje gwarancję, że efekty nie tylko pojawią się wcześniej, ale także utrzymają się przez długi czas dzięki stałemu pozycjonowaniu Twojej strony internetowej.
Nie tylko pozycjonowanie SEO – co jeszcze zyskujesz wybierając agencję?
Stworzenie strony internetowej nie zajęło firmie SEOSEM24 dużo czasu, a teraz już robią mi jej pozycjonowanie i pnę się do góry w wyszukiwaniach, sam to widzę więc potencjalni klienci również. Super współpraca, jedna z moich najlepszych jeśli chodzi o agencje reklamowe. Serdecznie polecam. – Jacek Michalak
Wybierając agencję SEO do pozycjonowania swojej strony, masz dostęp do kompleksowej obsługi i szerokiego zakresu usług. Bo agencja łączy nie tylko pozycjonerów, ale także zespół copywriterów, webmasterów, grafików, specjalistów od marketingu i przekazu podprogowego. Twoja strona internetowa może być traktowana w sposób bardziej kompleksowy i przyjazny dla SEO. Na przykład agencja nie tylko przeprowadza analizę i pokazuje, jakich słów kluczowych należy użyć. Copywriterzy piszą ciekawe teksty, artykuły na blogu czy opisy Twoich usług. Inni specjaliści aranżują dla Ciebie linki wewnętrzne i zewnętrzne lub projektują Twoją stronę pod kątem czytelności, szybkości ładowania lub szaty graficznej. Wszystko to mniej więcej bezpośrednio wpływa na pozycję w Google. Dobra agencja SEO oferuje więc coś więcej niż proste pozycjonowanie. Z czasem przekonasz się, że możesz zyskać jeszcze więcej, otwierając się na dodatkowe usługi:
- agencja może stworzyć dla Ciebie dobrze napisaną i funkcjonalną stronę internetową od podstaw. Czy to blog, sklep internetowy czy serwis informacyjny. Na start otrzymujesz serwis z dobrą strukturą wewnętrzną, ciekawą treścią na niezawodnym hostingu,
- pozycjonowanie nie musi odbywać się tylko w Google – wbrew pozorom sporo innych wyszukiwarek korzysta z Yandex, DuckDuckGo czy Yahoo. Pozycjonowanie się na tych platformach może być również dla Ciebie ważne z różnych powodów, a agencja SEO może to zrobić za Ciebie,
- pozycjonowanie czasami wymaga skupienia się na bardzo określonej grupie odbiorców lub rynku. Przykładem jest pozycjonowanie lokalne, gdzie prawie wyłącznie zależy Ci na wpływie w swoim hrabstwie, mieście lub prowincji. Pozycjonowanie lokalne pozwala wyróżnić się w wynikach wyszukiwania, przekonując algorytmy Google i jego możliwości geolokalizacji, że to Twoja restauracja, serwis samochodowy lub firma powinna być najpierw pokazana użytkownikowi,
- samo SEO może nie wystarczyć, aby dotrzeć do klientów. Możesz również zamówić w agencji materiały promocyjne, a nawet przeprowadzić całą kampanię reklamową. Usługa ta doskonale sprawdza się w content marketingu – artykuły sponsorowane, które pomagają dotrzeć do klientów i są publikowane w odwiedzanych miejscach w sieci,
- możesz zatrudnić agencję do wykonania wspomnianego wyżej audytu SEO i sprawdzenia pod kątem tego witryny konkurencji. Więc wiesz, jakie są Twoje mocne strony lub jakich błędów konkurencyjnych nie powinieneś popełniać,
- jeśli masz większą firmę i wiele z niej jest online, dobrze, jeśli Twoi koledzy potrafią korzystać z podstawowych technik SEO. Można ich odpowiednio przeszkolić, jeśli jest taka potrzeba. Dobra agencja SEO zaoferuje klientom wewnętrzne szkolenia z różnych aspektów SEO lub marketingu internetowego. Prowadzi również bieżące konsultacje z klientami.
Dlatego najbardziej sensowne jest skupienie się na współpracy z agencją SEO podczas pozycjonowania i promocji witryny. Zyskujesz czas, spokój i gwarancję skuteczności.