Gospodarka kwitnie dzięki rozwojowi mediów społecznościowych. Według niedawnego badania media społecznościowe odpowiadają za 1/3 wzrostu gospodarczego.
Z mediów społecznościowych korzystają nie tylko firmy. Konsumenci również coraz częściej zwracają się do mediów społecznościowych. W rzeczywistości 80% konsumentów korzysta obecnie regularnie z co najmniej jednej platformy mediów społecznościowych do swoich potrzeb biznesowych. Aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji w działania marketingowe na Twitterze, Facebooku i Instagramie, musisz wykonać kilka kroków, m.in. dostosuj wizerunek marki swojej firmy do języka wizualnego platformy oraz planuj posty zgodnie z preferowanymi metodami komunikacji grupy docelowej.
Jak marketing w mediach społecznościowych może zwiększyć świadomość marki?
Marketing w mediach społecznościowych to skuteczne narzędzie do generowania świadomości marki. Pomaga firmom w ugruntowaniu swojej obecności na platformach społecznościowych, tworzeniu treści, które można udostępniać i dostarcza wielu informacji o produkcie potencjalnym klientom.
Nie chodzi tylko o reklamę w mediach społecznościowych. Różne platformy mediów społecznościowych mają różnych odbiorców, więc przed uruchomieniem jakichkolwiek treści lub reklam musisz zrozumieć, jak działają. Najlepszą strategią, aby Twoja firma została zauważona na Facebooku, jest udostępnianie treści, które mają już dużą liczbę obserwujących lub wysoki wskaźnik zaangażowania, w posty własnych odbiorców. Dowiedz się, jakiego rodzaju posty zyskują na popularności, stwórz podobne treści dla swojej firmy i udostępnij je znajomym odbiorców.
Znaczenie strategii marketingowej w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowych to ogromny biznes z wieloma strategiami do naśladowania. Jednak nie każda firma może pozwolić sobie na strategie dopasowane do każdego medium i za każdą strategią powinny iść odpowiednie działania.
Aby stworzyć skuteczną strategię w mediach społecznościowych, należy zrozumieć ich grupę docelową i kontekst, w którym działają, aby jak najlepiej do nich dotrzeć. Trzeba również wiedzieć, które platformy mają największą trakcję na ich rynku, aby mogli odpowiednio z nich korzystać.
Media społecznościowe z czasem zmieniają się z miejsca, w którym odbywają się rozmowy między przyjaciółmi, w interaktywną maszynę marketingową dla firm i marek.
Korzyści ze zintegrowanych kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, w tym PPC i SEO
Zintegrowane kampanie marketingowe w mediach społecznościowych idą w parze z optymalizacją SEO i PPC. Dzieje się tak, ponieważ wraz ze wzrostem liczby odbiorców w mediach społecznościowych coraz ważniejsze staje się, aby marki korzystały z mediów społecznościowych jako bezpośredniego kanału do swoich potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, czy masz organicznych obserwujących, czy nie, te kampanie są niezbędne, jeśli chodzi o ukierunkowane pozyskiwanie klientów.
Ponieważ lepiej docierają do konsumentów na różnych platformach, zintegrowana kampania marketingowa jest jednym z najskuteczniejszych sposobów generowania leadów i pozyskiwania klientów. Inne korzyści zintegrowanej kampanii marketingowej to niższe koszty (ponieważ nie ma potrzeby outsourcingu) i lepsze wskaźniki utrzymania klientów dzięki spersonalizowanym strategiom dystrybucji treści.