Potencjalni klienci dla każdej firmy to osoby, które zarząd wybrał jako grupę docelową, dla której tworzy swoje produkty. Firma tworząca usługi i produkty musi koniecznie pamiętać o klientach, bo to właśnie dla nich wszystko tworzy. Dlatego podstawą sprzedaży jest dobrze zebrać informacje o kliencie.
Sprzedaż B2C to relacja biznesowa. Stosuje się ją w firmach, które sprzedają gotowe produkty. To właśnie tego rodzaju firmy dążą do zebrania odpowiedniej grupy klientów, dla których dedykują swoje produkty. Biznes jest po to aby przynosił dochody, a te są możliwe tylko z klientem. Każdy właściciel firmy marzy o tym, aby jego klienci stali się stałymi kontrahentami. Sprzedaż B2C skupia się na stworzeniu miejsca badawczego na temat potrzeb i zainteresowań ich stałych klientów oraz potencjalnych klientów – osób, do których dedykuje się usługi oraz produkty. Chodzi o zbudowanie trwałej relacji z klientami, którzy byli zadowoleni ze swojego zakupu. Główną maksymą przewodnią dla tego rodzaju biznesów jest myśl: Klient zadowolony to klucz do sukcesu.
Sprzedaż B2C opiera się na zebraniu odpowiedniej ilości klientów. To właśnie relacja, którą buduje się ze stałymi klientami przeradza się w model strategiczny. Umiejętność podtrzymywania kontaktu jest we współczesnej firmie na wagę złota.
Źródło: businessinsider